Reunió per començar a resoldre l’accessibilitat de l’aplicació biblio digital

Benvolguts lectors,

Des de la Plataforma No ho Veiem Clar, us fem arribar aquest article. Després d’haver tingut una reunió per resoldre la falta d’accessibilitat de l’aplicació Biblio Digital.
El dijous 16 de maig de 2024, va tindre lloc la reunió a l’Espai Santa Mònica, Institut Català de les Empreses Culturals. vàrem comptar amb la presencia de Josep Ferran Vives Gracia director general de cultura popular i biblioteques de la conselleria de cultura de la
Generalitat de Catalunya, juntament amb dues tècniques de biblioteques, a la que assistiren la directora de Plataforma per la Llengua Rut Carandell, Clara Tur, responsable de relacions institucionals de plataforma per la llengua, les quals ens vam donar el seu suport en quan les nostres reivindicacions i també vam comptar amb la presència d’un membre de la nostra plataforma. La resta de membres de No ho Veiem Clar, vam tindre la oportunitat de connectar-nos telemàticament per poder copsar els nostres punts de vista.
En Josep Vives ens va explicar el funcionament de la plataforma de continguts digitals Biblio Digital la qual gestiona la empresa Odilo que s’encarrega del software de webs i aplicacions, ens va dir que era una plataforma de diversos formats digitals, en el que incloïent tan llibres, revistes, música i pel·lícules , aquesta plataforma digital es nodreix de diversos repositoris, que es van ampliant cada cert temps.
Tot seguit li vam explicar el mal funcionament de l’aplicació Biblio Digital en un Iphone, vam poder mostrar que el lliscar el dit per la pantalla l’aplicació es penjava, també vam dir que havíem enviat un correu a Odilo per tal de resoldre la incidència, ens van respondre el 11 de març de 2024 dient que estaven migrant el codi de les aplicacions a nous llenguatges de programació i que hi havia algunes adaptacions d’accessibilitat que no funcionaven com és degut, també van dir que posarien fil a l’agulla per revisar l’aplicació completa, per tal que l’aplicació funcionés correctament amb Voice Over, malauradament van dir que no tenien una data prevista per resoldre el problema i que si volia podíem seguir en contacte via Mail.
Continuant amb la reunió, vam explicar que feia més d’un any que no obteníem cap resposta , finalment ens proposaren fer una auditoria de accessibilitat i que tingués en compte principalment les persones cegues o amb molt baixa visió.
Vam comentar el motor de veu que utilitza el diari electrònic VilaWeb, ja que es una veu molt clara i entenedora, que si seria possible emprar-lo a l’aplicació Biblio Digital, personalment és la veu més bona que he escoltat en català.
En resum, ja és hora que el departament de cultura de la generalitat es posi a treballar en l’accessibilitat de aquesta aplicació, avui en dia tenim la norma d’accessibilitat europea UNE-EN 301 549:2022, que porta un parell d’anys en vigor i el codi d’accessibilitat de Catalunya, estrenat  recentment


Publicada

a

per

Etiquetes: